Aktuelles | UB Bochum

Nachrichten aus dem Servicebereich der Universitätsbibliothek

  • Themen

  • Archive

  • Abonnieren

  • Meta

Vormerkungen ab sofort wieder möglich

Erstellt von UB-Team am Mittwoch 24. Juni 2020

Information in English: Placing reservations possible again

Für Studierende und Angehörige der RUB besteht seit heute wieder die Möglichkeit, Vormerkungen über ihr Benutzerkonto im OPAC zu tätigen.

Sobald Sie per E-Mail die Abholbenachrichtigung bekommen haben, buchen Sie bitte einen Abholtermin:


Hier tragen Sie den/die Buchtitel der Vormerkung mit Signatur ein. Mit dem Termin haben Sie auch den Abholort gewählt.

Es gibt zwei Ausgabestellen:

  • Ausgabestelle 1:
    Fenster ->Rückseite der UB, links, Richtung HZO
  • Ausgabestelle 2:
    Fenster ->Rückseite der UB, Mitte, Richtung Audimax

——————————— 
Dies bedeutet auch, dass ab sofort wieder Rückgabeaufforderungen für ausgeliehene Medien verschickt werden. Momentan ist die Rückgabe von Medien nur an unserer Außenrückgabe in der Zeit von Montag bis Samstag von 9 bis 17 Uhr möglich.

Bücher, die keinen RFID-Tag* haben, werden von der Außenrückgabe nicht angenommen. Diese legen Sie bitte in die Rückgabebox, die sich an der Glastür des Rollstuhlfahrereingangs (neben der linken Drehtür) befindet. Hier ist die Rückgabe
von Montag bis Freitag von 9 bis 17 Uhr möglich.

*Ein RFID-Tag ist ein weißes Etikett, das innen im hinteren Buchdeckel eingeklebt ist.

Die Rückgabe per Post ist ebenfalls möglich. Achten Sie bitte auf die rechtzeitige Einsendung.

——————————— 
Beachten Sie bitte bei der Rückgabe die Hygiene- und Abstandsregeln! Danke.

Ihr UB-Team

Placing reservations possible again

Starting on the 24th of June students and staff of the RUB can reserve items from the holdings of the Central Library via their library account in the OPAC.

Please book a collection appointment after receiving a collection notification (Abholbenachrichtigung) via email:



Please submit the title/s and the call number/s of the reserved book/s.

(The form that opens when you have chosen the issuing location=Ausgabestelle and then the date and time will be in German: Before you start entering up to eight call numbers and titles you have to put in your Benutzer-/Matrikelnummer, that is your library card or rather student ID card number starting with 108.)

We will issue the books on the chosen day, time and issuing location.

There are two issuing locations (“Ausgabestelle”):

  • Issuing location 1:
    Window ->On the rear of the Central Library, left, direction HZO
  • Issuing location 2:
    Window ->On the rear of the Central Library, centre, direction Audimax

——————————— 
This also means that recall notices for items on loan are being sent again as of now. At the moment you can only return items at our external self-return machine,
Monday to Saturday, 9 am to 5 pm.

The machine will not accept books without an RFID-tag*. Please put those in the book drop box, labelled “Buchrückgabe, Bücher ohne RFID-Chip”, which is located at the glass door of the wheelchair entrance next to the revolving door on the left of the building. Returning items here is possible
Monday to Friday, 9 am to 5 pm.

*An RFID tag is a white label attached to the inner side of a book’s back cover.

Returning items via mail is also possible. Make sure you post the books on time.

——————————— 
Please observe the hygiene and distance rules when returning the books! Thank you.

Your library team